BD Job Results

BD Job Circular, Result, Question Solution, Exam Routine, Newspaper etc

LUTFUR’S Daily Life Paragraph

400 viewsইংরেজী
0

LUTFUR’S DAILY LIFE Paragraph, My Daily Life, Daily life paragraph, My Daily Routine Short Paragraph, paragraph on your daily life, paragraph on my daily life, দৈনিক জীবন অনুচ্ছেদ, ডেইলি লাইভ প্যারাগ্রাফ, Write a paragraph on my daily life.

Lutfur is a poor boy who lives in a slum. He cannot sleep in peace. He has to get up eariy in the morning and start his day in search of polythene bags. scrap paper and other .erials that can be sold. He has to think himself what he would eat. Lutfur cannot go to school. He cannot read or write. Lutfur has no surety of his lunch. He eats if he can manage it. Lutfur can’t play. He often watches other boys playing. Sometimes he quarrels with his friends. Lutfur has nothing to do in the evening. He has no means for entertainment. Nobody makes a bed for Lutfur, nobody bids him good night. He sleeps on the dirty hoor. Mosquitoes, flies and cockroach disturb him all the night. He always thinks how his next day would go.

লুৎফুর একটি গরিব ছেলে, যে বস্তিতে থাকে। সে শান্তিতে ঘুমাতে পারে না। তাকে সকালে উঠতে হবে এবং পলিথিন ব্যাগগুলির সন্ধানে তার দিন শুরু করতে হবে। স্ক্র্যাপ কাগজ এবং অন্যান্য। সিরিয়ালগুলি বিক্রি হতে পারে। সে কী খাবে সে নিজেই তাকে ভাবতে হবে। লুৎফুর স্কুলে যেতে পারে না। সে পড়তে বা লিখতে পারে না। লুৎফুরের তার মধ্যাহ্নভোজের কোনও নিশ্চয়তা নেই। তিনি যদি এটি পরিচালনা করতে পারেন তবে সে খায়। লুৎফুর খেলতে পারে না। তিনি প্রায়শই অন্যান্য ছেলেদের খেলা দেখেন। মাঝে মাঝে তার বন্ধুদের সাথে ঝগড়া হয়। লুৎফুর সন্ধ্যার কিছু করার নেই। বিনোদনের কোনও উপায় নেই তাঁর। লুৎফুরের জন্য কেউ বিছানা তোলে না, কেউ তাকে শুভরাত্রির জন্য দরদাম করেন না। সে নোংরা আড়ালে ঘুমায়। মশা, মাছি এবং তেলাপোক সারা রাত তাকে বিরক্ত করে। তিনি সবসময় ভাবেন যে তার পরের দিনটি কেমন হবে।

LUTFUR Daily Life Paragraph

 

Changed status to publish